Ontwerp gezamenlijke tuin de Omscholing

Ontwerp gezamenlijke tuin de Omscholing
Ontwerp Tuinatelier Herman & Vermeulen

vrijdag 13 december 2013

Winter in de tuin

De temperatuur daalt maar nog steeds lijkt er geen sneeuw en ijs te komen. De kleuren in de tuin zijn herfstig, maar er is nog van alles te zien.




Hier en daar bloeien nog wat doorzetters.




De boom is helemaal kaal... We laten de blaadjes meestal liggen tot de lente, als bescherming, maar door de storm zijn ze niet zo goed verdeeld. Morgen toch nog even aan het werk.



Vorig jaar heb ik een aantal kwetsbare heesters ingepakt. Het doek geeft geen warmte maar beschermt vooral tegen wind en uitdrogen. De tuin zag er wel gek uit met al die 'spookjes'. Het leek wel een beeldentuin.


De knoppen hebben het overleefd. De magnolia en camelia hebben dit voorjaar uitbundig gebloeid. Ik ga het zeker weer doen als er strenge vorst wordt voorspeld, vooral als het langdurig droog is. De Magnolia heeft al grote plannen.


Wij ook! Maar of die plannen doorgaan is altijd weer afwachten.


3 opmerkingen:

  1. Ja, die boom weet natuurlijk niet waar jullie zijn blaadjes willen hebben ;-)
    Mooi dat jullie de boel lekker laten liggen, ter bescherming. Ik heb het er ook al over op mijn blog. Wat dat beschermingsdoek betreft, leer ik hier wat bij. Ik denk steeds: dat beschermt toch niet tegen de vorst, maar dus wel tegen de wind en het uitdrogen.
    Ik vind die tuin achter die voormalige school toch zo mooi vormgegeven.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik dezelfde beschermingstechniek bij jonge heersters... En dat ziet er af en toe erg vreemd uit inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aha jullie dromen al van een stevige winter, met de juiste voorzorgsmaatregelen. Het ziet er inderdaad niet uit die plastic, maar het zal waarschijnlijk wel helpen!

    BeantwoordenVerwijderen