Ontwerp gezamenlijke tuin de Omscholing

Ontwerp gezamenlijke tuin de Omscholing
Ontwerp Tuinatelier Herman & Vermeulen

zaterdag 23 november 2013

Inspiratie voor de donkere dagen....

Sommige mensen tuinieren door weer en wind. Maar lang niet iedereen gaat 's winters in de tuin werken. Om deze tuinluwe periode door te komen zocht ik wat inspiratie voor de donkere dagen. Op de blog van Groengedoe zag ik dit juweeltje, een lampje van de Japanse ontwerper Yukio Takano.


Op deze site staan er nog veel meer. Wat ze kosten of hoe ze te bestellen zijn kan ik niet ontcijferen. Jammer, want ik had het helemaal niet erg gevonden als sinterklaas dit in mijn tuinschoen zou stoppen.







5 opmerkingen:

  1. Maar in de winter ga je ook niet in de tuin "werken", dan ga je in je tuin kijken.
    Je moet in het algemeen zo weinig mogelijk in je tuin werken ;-)
    Maar vooral dat bovenste lampje is feeëriek mooi.
    Hartelijke groet, Zem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal gelijk, al gebruik ik de winter vaak voor stevige klussen om 's zomers lekker te niksen. Wat een prachtige, avontuurlijke tuin hebben jullie. Maar ook een wilde, natuurlijke tuin heeft veel 'werk' nodig toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het voorjaar vooral ongewenste kruidjes en grasjes weghalen, paden nalopen. Daarna overwegend genieten en al lopend door de tuin geregeld wat bijsturen, wat wegknippen of uittrekken... In september / oktober zonodig verplanten of bijplanten. Als de tuin eenmaal stabiel is en de grond overwegend bedekt, is er weinig of geen "onkruid".
      Echt groot en hoog snoeiwerk doet eens in de twee á drie jaar de hovenier.
      Maar ik lees het: jullie zijn ook van het genieten :-)

      Verwijderen
  3. dat zijn inderdaad zeer mooie lampjes, zou ik ook nog durven in huis zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou als er toch niet in de tuin gewerkt hoeft kunnen we inderdaad maar beter een reisje Japan plannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen