Ontwerp gezamenlijke tuin de Omscholing

Ontwerp gezamenlijke tuin de Omscholing
Ontwerp Tuinatelier Herman & Vermeulen

maandag 3 februari 2014

Vroegbloeiers

Wat gebeurt er al veel in de tuin! Zou er echt geen vorst meer komen? Volgens buienradar zit het er de komende twee weken niet in. Daarna kan er nog van alles komen maar dat zal me aan het hart gaan. De natuur denkt dat de lente er aan komt en is gewoon begonnen.


De veel te vroege Anemone Blanda heeft het moeilijk, toch niet blij met dat ene nachtje vorst. Hopelijk wachten de anderen nog even zodat we begin maart weer een heleboel bloempjes zien.


De Kerria japonica is weer de eerste, en vaak ook de laatste met z'n tweede bloei. Echt waar voor je geld, en weinig werk. Een aanrader, als je van geel houdt natuurlijk.


Helleborus is al eerder voorbijgekomen op ons blog, een grote favoriet!



En wat te denken van deze gekke roos die gewoon doorbloeit in de winter? Hij staat bij ons in de straat maar ik wil er graag een in de tuin!



De sneeuwklokjes zijn al oud, ze stonden er al toen ons huis nog een school was. Bijzonder om te bedenken dat al die kinderen die op het plein speelden ze toch lieten staan. Ik vond dat zelf altijd heel moeilijk toen ik klein was. Als vierjarige ben ik samen met mijn beste vriendje over een hekje in een vreemde tuin geklommen om sneeuwklokjes te plukken, en betrapt...


3 opmerkingen:

  1. Ik ben gisteren eens gaan rondneuzen op mijn blog hoe 't zat met de winter vorig jaar en ik vond heel wat sneeuw en vriestemperaturen einde februari. Er kan dus nog van alles op ons afkomen. Niet dat het voor mij hoeft, integendeel. Ik kan perfect leven met een jaartje zonder. :) Je hebt al heel wat in bloei: de kerria en anemonen vind ik echt wel snel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja , vorig jaar was het eind februari heel koud, en er is zelfs ooit een elfstedentocht op 26 februari gereden. (1986)
    Maar veel planten kunnen er gewoon tegen, dat verbaast me zo!
    Vorig jaar dachten we dat we weinig hazelnoten zouden hebben omdat de hazelaar in die kou stond te bloeien. Maar gek genoeg trekt die zich daar niets van aan.
    Ik zou het wel jammer vinden van mijn Magnolia, die heeft dit jaar zoveel knoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is de oostindische kers een winterharde groenblijver ;-)

    BeantwoordenVerwijderen